Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Babylónské zmatení standardů

Poslední dobou si začínám všímat toho, že kdykoli potřebuji něco udělat tak se setkám s nepřehlednou škálou v ideáním případě vzájemně nekompatibilních ,,standardů"

Hlavním problémem není množství formátů (člověk má aspoň na výběr a navíc se často vzájemně doplňují), největším problémem je právě to, že není možné některé z nich používat najednou.

Například nedávno jsem si za krásných  310 USD pořídil 80GB Microsoft Zune, ačkoli jde o výborný přehrávač, tak mě naštvala právě nutnost překonvertovat svou sbírku FLAC do WMA lossless. Přičemž WMP mi projistotu při této činnosti ze všech songů smazal tagy. Naštěstí jsem měl zalohovanou knihovnu z Media Monkey, takže jsem mohl tagy znova zapsat do souborů. Nicméně z fullsize coverů co sem měl taky v tazích (jaké je české množné čislo od slova tagy? )mi zůstaly pouze 128x128 náhledy. Takže jsem 19 hodin čistého času googlil covery a znova jsem jimi tagoval soubory. (vy se smějete ale ono 192,4GB hudby dá jednomu zabrat)

Přitom by stačilo kdyby Microsoft vložil do přehrávače podporu FLACu a dalších open-source kodeků (a eventuelně i nějakých licencovaných. Pro jednoho programátora v Redmondu by to byla otázka maximálně pěti hodin práce (a přiznejme si narovinu, že v wma nejde ani tak o kvalitu zvuku či o komprese, ale o možnost implentace prudící DRM) 

A toto je prosím jenom příklad.

Copak by výrobců elektroniky ubylo, kdyby implentovali podporu více formátů? Vidět je to krásně například u fotoaparátů, každý výrobce používá svůj vlastní RAW formát a tím účinně přidělává prací třetím stranám a uživateli samotnému. V tomto směru je mistrem Olympus, který u svých fotoaparátů podporuje POUZE naprosto mizerné xd paměťovky (pomalé, nízká kapacita, předražené) čímž mě spolehlivě odradily od koupě svých jinak dobrých přístrojů.

Nedávno jsem si koupil DVD přehrávač Ferguson D-880HX a byl jsem příjemně překvapen. Upscaling na 1080p, podpora externích titulků a všemožných videoformátů, usb port, upscaling audiosouborů atd.....

Kdyby každý výrobce nabízel z poloviny tak dobrou podporu všemožných formátů, tak bych byl za vodou. Takhle jsem nucen používat hromadu ruzných programů smísto jednoho, co by uměl všechno.

Začíná mě to štvát.......

EDIT:Když po sobě některé z těchto starších článku čtu, mám rozporuplné pocity. Ačkoli si stojím za většinou zde vyjádřených názorů, s odstupem času poněkud lituju přímého, až arogatního způsobu jakým jsou zde vyjádřeny. Přičítám to mladické zbrklosti světem nepochopeného intelektuála :-D.

Autor: Ondřej Šindler | sobota 12.7.2008 16:18 | karma článku: 12,11 | přečteno: 1177x
  • Další články autora

Ondřej Šindler

Několik důvodů proč nemůžete zhubnout

Hubnutí je věčné téma. V naší zpohodlnělé civilizaci kde je atraktivní, levné a vysoce kalorické jídlo v podstatě na dosah ruky a nutnost pohybu je pro mnoho lidí v podstatě minimální prevalence nadváhy stále roste a žádosti o radu jak zhubnout poslouchám od lidí téměř neustále.

8.1.2015 v 6:59 | Karma: 25,62 | Přečteno: 2551x | Diskuse| Hobby

Ondřej Šindler

Nehrim - Hra kterou jste (skoro určitě) minuli

Nedávno se mě jeden známý zeptal jestli nemám tip na nějaké dobré RPG. Trochu jsem se přece jen v paměti musel pohrabat poněvadž jak se říká, fanoušek RPG je pořád na dietě. (Vůbec to nemáme jednoduché. Takový Skyrim vyžaduje asi šedesát modů aby se to dalo hrát a nevypadalo to úplně hnusně. Pak ale zas svými HW nároky hravě zastíní Crysis Warhead). Nakonec mi padla na mysl 4 roky stará totální konverze Nehrim: At The Fate's Edge. Jde o záležitost natolik zajímavou a přitom nedoceněnou že jsem se rozhodl pokusit se s ní touto formou seznámit více lidí.

30.8.2014 v 16:05 | Karma: 6,90 | Přečteno: 678x | Diskuse| Kultura

Ondřej Šindler

Svoboda vyznání je nebezpečný nesmysl

Titulek možná na první pohled zarážejicí. Chci snad pobožným lidem upřít jejich vyznání? Kdeže o to vůbec nejde. Celá má úvaha staví na jednoduché základní myšlence: Svobodný a demokratický stát musí být sekulární. Musí tady být pro všechny stejně a všem měřit stejným metrem. ..

27.8.2014 v 14:22 | Karma: 31,79 | Přečteno: 1135x | Diskuse| Společnost

Ondřej Šindler

I-Legalne.cz konečně nabízí hudbu bez DRM? No a co?!

Nedávno mě zaujala zpráva, že tento sice známý ale nepříliš využívaný server začal nabízet hudbu bez DRM. Nevím jestli je to k pláči nebo k smíchu, asi od každého trochu. Z tohoto a jemu podobných obchodů by si totiž žádný soudný člověk nikdy nic nekoupil.

26.8.2010 v 19:40 | Karma: 16,20 | Přečteno: 983x | Diskuse| Média

Ondřej Šindler

Přeslazeno

Nedávno jsem si na ulici koupil kopečkovou zmrzlinu. Po několika líznutích jsem ji chtě-nechtě musel hodit do koše a koupit si místo toho mrože. Čím že mě to zmrlina znechutila? Byla až morbidně přeslazená

23.8.2009 v 12:01 | Karma: 20,30 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1322x
Co bych řikal......

Seznam rubrik

Oblíbené blogy